J/70 og Seilsportsliga 2024

Os Seilforening skal delta i årets Seilsportsliga.

En gjeng med seilere fra Os Seilforening er allerede godt igang med treninger. Os-seilere har vært i Askøy og Bergens Seilforening flere ganger for trening og lære å kjenne J/70.

Nå er startskuddet for seilkretsens J/70-satsing gått i Bergen. Fra 16. april til 12. mai satses det på daglig seiling med 6 båter i byfjorden. Det hele ble innledet med svært vellykket eventseiling for i samarbeid med Bergen Rederiforening under startskuddet for OneOceanWeek. Alle som hadde lyst til å prøve seiling fikk være med på Fjorden. Os Seilforening stilte med instruktør, sikringsrib og annet utstyr under arrangementet.

J/70-gjengen i Os Seilforening satser nå på 1-2 ukentlige treninger frem mot første stevne i Seilsportsligaen i Bergen 11-12. mai. Treningene er åpenfor alle som har lyst til å prøve J/70-seiling. Ta kontakt om du har lyst til å være med og prøve!

Se mer her:

Norsk Seilsportsliga (seilsportsligaen.no)

J70: Vestland Seilkrets

J-70/Ligaseiling - Os Seilforening | Facebook

Seilingsbestemmelser Askeladden 2022

Da er seilingsbestemmelsene tilgjengelig på regattasiden eller direkte her

Os trimmingsseglas

Mannskapsbegrensningen er opphevet i Trimmingsseglasene

Os seilforening - HavneWeb

Link til HavneWeb for Os seilforening

Forstå Kappseilingsreglene

Her er et nyttig dokument for deg som seiler og føler at Kappseilingsreglene kan være litt vanskelige å forstå